STUDENTS’ PERCEPTIONS ON THE TEACHER’S REWARDS ON THE EFL CONTEXT A THESIS Submitted to the English Education Department of FKIP Siliwangi University Tasikmalaya as a Partial Fulfilment of the Requirements for Getting the Sarjana Pendidikan Degree

MARDIANI, VENI RENNY RESLIGINA (2019) STUDENTS’ PERCEPTIONS ON THE TEACHER’S REWARDS ON THE EFL CONTEXT A THESIS Submitted to the English Education Department of FKIP Siliwangi University Tasikmalaya as a Partial Fulfilment of the Requirements for Getting the Sarjana Pendidikan Degree. Other thesis, Universitas siliwangi.

[thumbnail of 1. Cover.pdf] Text
1. Cover.pdf

Download (55kB)
[thumbnail of 2. APPROVAL SHEET.pdf] Text
2. APPROVAL SHEET.pdf

Download (142kB)
[thumbnail of 3. PERNYATAAN.pdf] Text
3. PERNYATAAN.pdf

Download (65kB)
[thumbnail of 4. Abstrak.pdf] Text
4. Abstrak.pdf

Download (32kB)
[thumbnail of 5. PREFACE&tableofcontentnew.pdf] Text
5. PREFACE&tableofcontentnew.pdf

Download (88kB)
[thumbnail of 7. CHAPTER I.pdf] Text
7. CHAPTER I.pdf

Download (79kB)
[thumbnail of 8. CHAPTER II.pdf] Text
8. CHAPTER II.pdf

Download (81kB)
[thumbnail of 9. CHAPTER III.pdf] Text
9. CHAPTER III.pdf

Download (155kB)
[thumbnail of 10. CHAPTER IV.pdf] Text
10. CHAPTER IV.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (134kB)
[thumbnail of 11. CHAPTER V Veni.pdf] Text
11. CHAPTER V Veni.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (62kB)
[thumbnail of 12. references.pdf] Text
12. references.pdf

Download (63kB)
[thumbnail of 13. ENCLOSURE.pdf] Text
13. ENCLOSURE.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (865kB)
[thumbnail of 14. BIOGRAPHY.pdf] Text
14. BIOGRAPHY.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (56kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menginvestigasi persepsi siswa terhadap penggunaan reward yang diberikan oleh guru dalam belajar bahasa Inggris. Penelitian dilakukan di salah satu sekolah menengah pertama di Tasikmalaya. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif case study. Teknik pengumpulan data berupa wawancara kepada 3 orang siswa, yang pertama siswa yang selalu mendapatkan reward, yang kedua kadang kadang mendapatkan reward, dan yang ketiga tidak pernah mendapatkan reward. Kemudian, data dianalisis berdasarkan teori dari Braun dan Clarke (2016). Hasil penelitian menunjukan, dengan memberikan reward oleh guru di kelas mendorong siswa lebih antusias, percaya diri, dan membuat mereka merasa dihargai. Selain itu reward juga meningkatkan hubungan antara guru dan siswa di kelas.

Kata kunci : Persepsi Siswa, Reward, EFL, Sekolah Menengah Pertama (SMP)

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: user2 user2 user2
Date Deposited: 11 Dec 2025 00:37
Last Modified: 11 Dec 2025 00:37
URI: https://repositori.unsil.ac.id/id/eprint/2515

Actions (login required)

View Item
View Item