ENHANCING STUDENT’S WRITING ABILITY IN EFL CONTEXT: AN ACTION RESEARCH

MARYANI, ADE IRMA (2019) ENHANCING STUDENT’S WRITING ABILITY IN EFL CONTEXT: AN ACTION RESEARCH. Other thesis, Universitas Siliwangi.

[thumbnail of 1. Cover.pdf] Text
1. Cover.pdf

Download (126kB)
[thumbnail of 2. APPROVAL SHEET.pdf] Text
2. APPROVAL SHEET.pdf

Download (103kB)
[thumbnail of 3. Pernyataan.pdf] Text
3. Pernyataan.pdf

Download (81kB)
[thumbnail of 4. Abstrak.pdf] Text
4. Abstrak.pdf

Download (65kB)
[thumbnail of 5. Preface.pdf] Text
5. Preface.pdf

Download (89kB)
[thumbnail of 6. Table of Contents + Enclosures List.pdf] Text
6. Table of Contents + Enclosures List.pdf

Download (47kB)
[thumbnail of 7. Chapter 1.pdf] Text
7. Chapter 1.pdf

Download (104kB)
[thumbnail of 8. Chapter 2.pdf] Text
8. Chapter 2.pdf

Download (130kB)
[thumbnail of 9. Chapter 3.pdf] Text
9. Chapter 3.pdf

Download (103kB)
[thumbnail of 10. Chapter 4.pdf] Text
10. Chapter 4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (147kB)
[thumbnail of 11. Chapter 5.pdf] Text
11. Chapter 5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (77kB)
[thumbnail of 12. References.pdf] Text
12. References.pdf

Download (156kB)
[thumbnail of 13. Enclosure 1 (Lesson Plan).pdf] Text
13. Enclosure 1 (Lesson Plan).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (112kB)
[thumbnail of 14. Enclosure 2 (Learning Material).pdf] Text
14. Enclosure 2 (Learning Material).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (126kB)
[thumbnail of 15. Enclosure 3 (Research Instrument).pdf] Text
15. Enclosure 3 (Research Instrument).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (120kB)
[thumbnail of 16. Enclosure 4 (Writing Session 1).pdf] Text
16. Enclosure 4 (Writing Session 1).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (126kB)
[thumbnail of 17. Enclosure 5 (Writing Session 2).pdf] Text
17. Enclosure 5 (Writing Session 2).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (218kB)
[thumbnail of 18. Enclosure 6 (Writing session 1).pdf] Text
18. Enclosure 6 (Writing session 1).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (122kB)
[thumbnail of 19. Enclosure 7 (Interview Transcription).pdf] Text
19. Enclosure 7 (Interview Transcription).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (56kB)
[thumbnail of 20. Enclosure 8 (SK Pembimbing).pdf] Text
20. Enclosure 8 (SK Pembimbing).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (336kB)
[thumbnail of 21. Enclosure 9 (Kartu Bimbingan).pdf] Text
21. Enclosure 9 (Kartu Bimbingan).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (630kB)
[thumbnail of 22. Biography.pdf] Text
22. Biography.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (21kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan kemampuan menulis seorang partisipan yang masih duduk di bangku SMP disalah satu sekolah di Pangandaran dengan menggunakan gambar dan bimbingan dalam menulis. Penelitian ini menggunakan metode action research. Sumber data penelitian yaitu seorang partisipan yang masih duduk di bangku SMP. Data penelitian berupa hasil dari observasi dan wawancara yang sudah ditranskripsi. Setelah semua data dikumpulkan, tematik analisis Braun and Clark (2006) digunakan untuk menganalisis data. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa bimbingan menulis mampu meningkatkan kemampuan siswa dalam menguasai kosakata baru dan memperbaiki tata tulis lebih baik secara grammar, kemudian gambar memberikan dampak pada meningkatnya kemampuan siswa dalam mendapatkan ide dan menyusun tulisannya menjadi lebih baik lagi. Berdasarkan hasil penelitian tersebut menggunakan sebuah gambar dan bimbingan dalam menulis efektif dalam proses pembelajaran menulis bagi seorang partisipan yang masih duduk di bangku SMP disalah satu sekolah di Pangandaran

Kata Kunci: Action Research, Meningkatkan Kemampuan Menulis, Gambar dan Bimbingan Menulis

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: P Language and Literature > PE English
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Lelis Marsidah
Date Deposited: 11 Dec 2025 04:29
Last Modified: 11 Dec 2025 04:29
URI: https://repositori.unsil.ac.id/id/eprint/2576

Actions (login required)

View Item
View Item