ENGAGING YOUNG LEARNERS’ BEHAVIOUR IN LEARNING VOCABULARY: A PARTICIPATORY ACTION RESEARCH

NURJANAH, LIRA (2019) ENGAGING YOUNG LEARNERS’ BEHAVIOUR IN LEARNING VOCABULARY: A PARTICIPATORY ACTION RESEARCH. Sarjana thesis, Universitas Siliwangi.

[img] Text
1. COVER.pdf

Download (2MB)
[img] Text
2. CHAPTER I.pdf

Download (293kB)
[img] Text
3. CHAPTER II.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (300kB)
[img] Text
4. CHAPTER III.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (309kB)
[img] Text
5. CHAPTER IV.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (533kB)
[img] Text
6. CHAPTER V.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (276kB)
[img] Text
7. REFERENCES.pdf

Download (296kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk melihat Students’ Behavioural Engagement dalam proses pembelajaran kosakata. Metode penelitian ini adalah participatory action research. Objek penelitian yang terlibat dalam penelitian ini adalah empat orang siswa yang berusia 10 tahun. Data diperoleh dengan melakukan observasi. Data dianalisis dengan menggunakan analisis tematik. Hasil penelitian menunjukan perubahan pada students’ behavioural engagement khususnya pada students’ involvement di dalam belajar. Students’ involvement ini dilihat dari siswa menjawab pertanyaan, effort siswa, attention siswa, dan participation siswa. Kata Kunci: Behavioural Engagement, Kosakata, Young Learners

Item Type: Thesis (Sarjana)
Subjects: L Education > L Education (General)
P Language and Literature > PE English
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Rema Puri Irma Sri Katon
Date Deposited: 13 May 2020 03:10
Last Modified: 13 May 2020 06:20
URI: http://repositori.unsil.ac.id/id/eprint/1744

Actions (login required)

View Item View Item