MOBILE-ASSISTED LANGUAGE LEARNING AS A MEANS OF ENCOURAGING STUDENTS’ SPEAKING SKILL IN AN EFL CLASSROOM

SOFYAN, INDRIYANING RAHAYU (2019) MOBILE-ASSISTED LANGUAGE LEARNING AS A MEANS OF ENCOURAGING STUDENTS’ SPEAKING SKILL IN AN EFL CLASSROOM. Sarjana thesis, Universitas Siliwangi.

[img] Text
SKRIPSI INDRIYANING RAHAYU SOFYAN 152122160.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (5MB)

Abstract

ABSTRAK INDRIYANING RAHAYU SOFYAN. 2019. “Mobile-Assisted Language Learning As A Means Of Encouraging Students’ Speaking Skill In An Efl Classroom”. English Education Department. Faculty of Educational Sciences and Teachers’ Training (FKIP). Siliwangi University. Tasikmalaya. Penelitian ini bertujuan untuk melihat bagaimana Orai Apps mendukung siswa dalam meningkatkan speaking skill. Metode penelitian ini adalah studi kasus deskriptif. Objek penelitian yang terlibat dalam penelitian ini merupakan tiga mahasiswa dari salah satu universitas di Indonesia. Data diperoleh melalui interview dan reflective journal yang kemudian dianalisis secara tematik. Hasil penelitian menunjukan bahwa Orai Apps menjadi media pembantu siswa dalam meningkatkan speaking skill dan media pendukung siswa untuk merefleksikan speaking performance mereka. Keywords : Mobile-Assisted Language Learning, Orai Apps, Speaking Skill, English as a Foreign Language (EFL) Context

Item Type: Thesis (Sarjana)
Subjects: P Language and Literature > PN Literature (General)
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Rema Puri Irma Sri Katon
Date Deposited: 25 Apr 2022 03:22
Last Modified: 25 Apr 2022 03:22
URI: http://repositori.unsil.ac.id/id/eprint/5595

Actions (login required)

View Item View Item